Dersin Adı | Hücresel Terapi ve Rejeneratif Tıp |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GBE 402 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hücrelerin dokulara dönüşümünde rol alan biyolojik molekül ve sinyallerin anlaşılması ve bu faktörlerin laboratuvar ortamında taklit edilerek in vitro fonksiyonel doku üretiminde nasıl kullanılabileceğinin tartışılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Rejeneratif Biyolojiye genel bakış | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition- Chapter 1 |
2 | Omurgalılarda rejenerasyon mekanizmaları | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter 1 |
3 | Doku tamiri ve niş aktivitesi | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter 1 |
4 | Embryonik kök hücreler, fetal kök hücreler ve erişkin kök hücreler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter 1 |
5 | Rejenerasyon çalışmalarında kullanılan hayvan modelleri ve teknikler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter 1 |
6 | iPS hücreleri ve gen terapisi | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter9 |
7 | 1.Arasınav | |
8 | Epidermal yapılarda rejeneratif terapiler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter3 and 10 |
9 | Nöral dokularda rejeneratifterapiler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter4 and 11 |
10 | Sindirim, solunum ve boşaltım sisteminde rejeneratif terapiler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter5 and 12 |
11 | İskelet-kas sisteminde rejeneratif terapiler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter6 and 12 |
12 | 2.Arasınav | |
13 | Hematopoetikve kalp damar dokularında rejeneratif terapiler | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter7 and 13 |
14 | Rejerenatif Tıpta Biyoetik | Regenerative Biology and Medicine, 2 edition - Chapter 15 |
15 | Genel tekrar | Ders sunumları ve notları |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Regenerative Biologyand Medicine,2 edition by Stocum DL Academic Press.2012 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Translational RegenerativeMedicine, (editedbyAtala&Allickson).1st |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 22 | 1 | 22 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 10 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Biyomedikal Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır. | |||||
5 | Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Biyomedikal Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomedikal Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Biyomedikal Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest